Dr. Ingrid Becker
Dr. Ingrid Becker
Werdegang
- 2019 Gastdozentin an der Ecole Supérieure des Sciences Commerciales d’Angers (ESSCA), Paris, Frankreich
- 2019 Doktor der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften (Dr. rer. pol.), „Beliefs Forming (in) Market Relationships,“ Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg, Gutachter Prof. Dr. Matthias Fifka und Prof. Dr. Markus Beckmann
- Dezember 2018 Postdoktorandin am Institut für Wirtschaftsethik (IWE) der Universität St. Gallen, Schweiz, SNF Projekt „Digital Lives“
- 2016 – 2018 Transatlantic Doctoral Academy (TADA) on Business, Economics & Ethics, Institut für Wirtschaftsethik (IWE) der Universität St. Gallen, Schweiz
- Oktober 2013 bis März 2014 Forschungsaufenthalt, Victoria Business School in Wellington, New Zealand
- November 2011 bis Mai 2012 Wissenschaftliche Hilfskraft im Rahmen des Drittmittelprojektes CORIS, Lehrstuhl für Soziologie und Empirische Sozialforschung, Prof. Dr. Abraham (Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg)
- November 2011 Abschluss Diplomstudium der Wirtschafts- und Sozialwissenschaften an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU)
- Februar 2011 bis November 2011 Wissenschaftliche Hilfskraft am Forschungsinstitut Betriebliche Bildung (f-bb) gGmbH, Nürnberg
- November 2009 bis März 2010 Stipendiatin an der University of Iceland in Reykjavík (Háskolí Íslands)
Konferenzen
- Track Chairing: “Markets, Marketing Systems, and Culture,” 44th Annual Macromarketing Conference 2019: Mobilizing Action to Catalyze Real rocking Outcomes, John Carroll University, Cleveland, Ohio, Submission Deadline: February 14, 2019.
- Track Chairing: “Markets, Marketing Systems, and Elements of Culture,” 43rd Annual Macromarketing Conference 2018: Change between complexity and simplicity, Universität Leipzig.
Schwerpunkte in der Lehre
- Wirtschafts- und Unternehmensethik mit Schwerpunkt Marketingethik
- Wissenschaftstheorie und -methodik
- Allgemeine Betriebswirtschaftslehre
Mitgliedschaften
- Macromarketing Society
- International Working Group on Business Ethics Education (IWBEE)
Publikationen
Beiträge in Fachzeitschriften
The Global Refugee Crisis: Pathway for a More Humanitarian Solution
In: Journal of macromarketing (2020)
ISSN: 0276-1467
DOI: 10.1177/0276146719896390
URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0276146719896390 , , , , , , , , , :
Alternative Economies as Marketing Systems? The Role of Value Creation and the Criticism of Economic Growth
In: Journal of macromarketing (2017)
ISSN: 0276-1467
DOI: 10.1177/0276146717728776
URL: http://journals.sagepub.com/eprint/ZCh8zJ9hQ5P4VBgrWVUi/full , , :
Male Breadwinner Ideology and the Inclination to Establish Market Relationships: Model Development Using Data from Germany and a Mixed-Methods Research Strategy
In: Journal of macromarketing 36 (2015), S. 149-167
ISSN: 0276-1467
URL: http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0276146715576202 , , , , :
Beiträge bei Tagungen
Designed for Post-Growth: "Alternative Economies" between Micro- and Macro-Analyses
40th Annual Macromarketing Conference
In: Shultz II, C.J., Benton R., Kravets O. (Hrsg.): Marketing as Provisioning Technology: Integrating Perspectives on Solutions for Sustainability, Prosperity, and Social Justice: Proceedings of the 40th Annual Macromarketing Conference, Chicago: 2015 , , :
How Market Provision of Aged Care-Related Services is Changing the Institution of the Family: The Case of Germany Migrating Grandparents
39th Annual Macromarketing Conference
In: Bradshaw A., Laamanen M., Reppel A. (Hrsg.): Macromarketing and the Crisis of the Social Imagination: Proceedings of the 39th Annual Macromarketing Conference, London: 2014 , :
The Relevance of Male Breadwinner Ideology for the Analysis and Design of Marketing Systems
38th Annual Macromarketing Conference
In: Zwick D., Bonsu S. (Hrsg.): Proceedings of the 38th Annual Macromarketing Conference, Toronto: 2013 , , , , :